Krem szparagowy z mascarpone i zielonym groszkiem



      Połączenie szparagów z mascarpone tak mi zasmakowało, że postanowiłam wykorzystać to połączenie w kolejnym przepisie. Zielone szparagi zamieniłam na białe, bardziej delikatne w smaku, i przygotowałam pyszny krem o gładkiej, aksamitnej konsystencji. Aby uzyskać taką idealną konsystencję po zmiksowaniu zupy dodatkowo przetarłam ją jeszcze przez sito i zaprawiłam serkiem mascarpone, który idealnie się skomponował z białymi szparagami. Uwielbiam ten serek i to  nie tylko w deserach. Krem podałam z ugotowanym zielonym groszkiem cukrowym. Jako, że nie ma jeszcze świeżego wykorzystałam mrożony. Ale myślę sobie, że taki świeży młody groszek można by podać bez żadnej obróbki termicznej. Pamiętam jak tato siał w ogródki taki groszek. Uwielbiałam chodzić do ogrodu, zrywać strąki i wyjadać z nich te pyszne, słodkie kuleczki. Szkoda, że szparagi i groszek nie rosną u nas w tym samym czasie. Kto jednak ma taką możliwość polecam wypróbować.



ILOŚĆ PORCJI - 4

Krem szparagowy z mascarpone i zielonym groszkiem - składniki

  • 0,5 l bulionu drobiowego (u mnie z gęsiny)
  • 1 pęczek białych szparagów
  • 1 ziemniak
  • 1 cebula
  • 2 łyżki serka mascarpone
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól do smaku
  • 4 łyżki zielonego groszku cukrowego

Krem szparagowy z mascarpone i zielonym groszkiem - wykonanie

Szparagi umyć i obrać. Pokroić na kawałki.

Ziemniaki obrać i pokroić w grubą kostkę.

Wlać do garnka bulion. Zagotować. Dodać pokrojone szparagi i ziemniaki. Umieścić na garnku stalowe sito. Wsypać na nie groszek. Przykryć i  gotować na małym ogniu aż warzywa będą miękkie. Groszek można zdjąć wcześniej. Nie może się rozgotować.

W tym czasie obrać cebulę i pokroić w drobną kostką.

Roztopić masło na patelni i zeszklić cebulę. Dodać do wywaru z ziemniakami i szparagami.

Zestawić garnek z ognia. Groszek przełożyć do miseczki, a wywar z warzywami zmiksować i przetrzeć przez sito aby uzyskać aksamitną konsystencję. Dodać sok z cytryny i serek mascarpone. Dokładnie wymieszać do rozpuszczenia serka.  Przyprawić solą i pieprzem. Ewentualnie krótko podgrzać. Podawać z ugotowanym zielonym groszkiem.

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł :) A groszek świeży udało mi się dostać kilka dni temu, będę znowu polować. Jak tylko uda się skoordynować groszek i szparagi, wypróbuję ten przepis.
    Dodaję do ulubionych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety jeszcze nie widziałam groszku nigdzie, a krem mam nadzieję, że posmakuje :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ