Frittata con zucchine czyli omlet z cukinią



Frittata con zucchine  czyli omlet z cukinią


    Toskańska przystawka zrobiona przeze mnie w ramach akcji Viva Italia! Oparta na prostych i naturalnych składnikach dominujących w ubogiej toskańskiej kuchni. Wykorzystałam do niej moje ulubione ostatnio warzywo czyli cukinię. Dodałam jeszcze czosnek, jajka, przyprawy i powstał pyszny omlet. Jeśli ktoś walczy z cholesterolem i unika nadmiernego spożywania żółtek, których w omlecie akurat jest dość sporo, może z części ich zrezygnować i wykorzystać same białka. Ja dość często stosuję następujące proporcje: 3 białka, jedno jajko. Pozbywam się w ten sposób nadmiaru białek, które są problemem osób piekących duże ilości kruchych ciasteczek.


Frittata con zucchine czyli omlet z cukinią-przepis
(inspiracja- "Smaki Toskanii" Aleksandra Seghi"

Składniki :
  • 1 średnia cukinia 
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 białka
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • 2-3 łyżki oliwy

Cukinię zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Czosnek posiekać. Rozgrzać oliwę na patelni i podsmażyć na niej pokrojone warzywa. Roztrzepać jajka z solą i pieprzem. Polać nimi warzywa i szybko całość wymieszać. Przykryć i smażyć na wolnym ogniu do momentu, aż jajka się zetną.
Frittatę podawać lekko przestudzoną.

Frittata con zucchine  czyli omlet z cukinią-podobne przepisy

Smacznego :)

Aronia



COMMENTS

3 komentarze:

  1. Jest mi szalenie milo, ze przepis z mojej ksiazki byl dla Ciebie inspiracja. Serdecznie pozdrawiam, Aleksandra.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ